Beställ kuvert med tryck till ditt företag med 1-dags leverans! Betala direkt med kort eller faktura.

Köpvillkor

Läs vanliga frågor och svar om kuvertbutiken.se. Hittar du inte det du undrar över så kan du kontakta oss här.

Villkor Kuvertbutiken.se 


Beställning.  

Beställning sker genom att ni som kund lägger till rätt antal av de produkter och tjänster ni önskar beställa i kundkorgen. Beställningen genomförs sedan när ni godkänner er order.

Priser.

Priser visas exklusive moms vid varje artikel, produkt eller tjänst. Momsen räknas ut, läggs på och visas i kundkorgen.

Frakt.

Kuvertbutiken.se har 1st fri frakt till valfri företags eller privat adress inom Sverige vid varje ordertillfälle.

Betalningsvillkor.

Kuvertbutiken.se fakturerar alla företag och organisationer med 10 dagars betalningstid efter godkänd kreditupplysing. Alla kunder (konsument och företag) kan betala med de vanligaste betalkorten VISA, MASTERCARD eller EUROCARD direkt i vår butik vid beställning. Konsumenter kan ej handla mot faktura utan endast med betalkort.               

Bindande avtal.  

Genomförd beställning innebär att ni som kund godkänt våra villkor här på kuvertbutiken.se
Köpet betraktas som bindande från kundens sida när beställningen är genomförd och från kuvertbutiken.se sida när ordern bekräftas till dig som kund.
När du som kund godkänt korrektur från oss kommer tryckprocessen startas och ordern går ej att annullera. Får vi en tryckfärdig fil från er som kund kommer vi starta tryckprocessen utan korrektur-vända eftersom ni själva gjort design och tryckfärdig pdf.
Kuvertbutiken.se säljer produkter och utför tjänster till både företag, organisationer och konsumenter varför det är flera olika typer av lagar som styr våra villkor.

Färghantering.  

Kuvertbutiken.se trycker digitalt 4-färgstryck enligt cmyk. En färg upplevs olika beroende på vilken yta den trycks på och kan således variera något vid olika typer av material utan att vara felaktig för den sakens skull.Har ni som kund önskemål om att matcha enligt en viss PMS eller Pantonefärg kan vi naturligtvis hjälpa er att hamna så nära som möjligt. Tryckfärdiga filer till oss ska vara gjorda i vektoriserad tryckkvalitet med färgprofil: cmyk, fogra 39. 300dpi.


ALG10.

Vi följer riktlinjerna för tryck och leverans så som bestäms i ALG10 (Grafiska branschens riktlinjer).

När kunden är en juridiskperson, näringsidkare eller organisation:

länk e-handelslagen: http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Lag-2002562-om-elektronisk-_sfs-2002-562/

länk köplagen: http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Koplag-1990931_sfs-1990-931/       

När kunden är en privatperson, konsument:  

länk e-handelslagen: http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Lag-2002562-om-elektronisk-_sfs-2002-562/   

länk konsumentköplagen: http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Konsumentkoplag-1990932_sfs-1990-932/          

Returrätt.

Alla produkter vi säljer och tillverkar via Kuvertbutiken.se med tryck på är kundspecifika och returrätt saknas.

Reklamation.

Skadat gods måste anmärkas på fraktsedel eller till postombud eller paketutlämnare direkt vid mottagandet för att ni som kund ska kunna göra en reklamation om skadat gods. Det är alltid kundens skyldighet att avsyna och kontrollera godset direkt vid ankomst så inga skador finns.Skador som kan uppstått i samband med transport eller hantering av godset går inte att reklamera på annat sätt än direkt till utlämnare av godset. Om olyckan är framme och ni som kund fått skadat material eller ni vill reklamera köpt vara skickar ni ett meddelande till oss med märkning "reklamation" i ärenderutan. Kuvertbutiken.se återkommer senast vardagen efter till er via mejl eller telefon. Observera att stavfel och ”tryckfel” eller utseende på era trycksaker inte går att reklamera efter godkänt korrektur av er. Saknat gods. Kontakta alltid Storprint.se om ert gods inte kommit på utlovad tid, använd kontaktformuläret på vår sida och skriv "saknat gods" i ärendefältet. Kuvertbutiken.se gör en godssökning och kontaktar er senast vardagen efter ni meddelat oss.

Förseningar.

Normal leveranstid varierar från produkt till produkt eller tjänstens omfattning. Den leveranstid vi anger som normal leveranstid är den vanligt förekomna leveranstiden för aktuell vara. Som leveransdatum räknas den dagen varan lämnar Kuvertbutiken.se. Frakt tiden kan sedan variera med 1-3 dagar beroende på mottagaradressen. Bemannade företagsadresser skickas normalt med företagspaket via Postnord. Konsumenter skickar vi normalt till ett utlämningsställe, avi med utlämningsställe skickas då via e-post, sms eller post. Tänk på att beställa era produkter så ni har någon dags marginal tills de ska användas. Försening utom Kuvertbutiken.se kontroll ersättes ej. 

Ersättning.

Ersättning i samband med reklamation kan aldrig överstiga det belopp ni som kund betalt för varan eller tjänsten. Kundtjänst.Kontakta gärna Kuvertbutiken.se via mejl eller kontaktformulär på vår hemsida eller via telefon 046-712232 om du har frågor gällande din order, våra produkter, tjänster eller våra villkor.   

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.